wyszukiwarka zaawansowana

Big Brake Kit Movit Performance 18 342x34mm 4P ALFA 147 GTA

Dostępność: Dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 15 499,99 zł 15499.99
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
quantity szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: MOVIT
Kod produktu: 4312

Opis

Producent: Movit
Oś: Przód
Średnica tarczy: 342 mm
Grubość tarczy: 34 mm
Typ zacisku: 4 tłoczkowy
Dostępne kolory zacisku: Czerwony,czarny,żółty,niebieski,pomarańczowy
Minimalna wymagana felga: 18"
Gwarancja: Producenta




Stworzony w Niemczech Movit GmbH od podstaw projektuje, wytwarza oraz dystrybuuje na cały świat wysokiej jakości systemy hamulcowe do aut sportowych, rajdowych i opancerzonych. Jest również uznanym dostawcą komponentów dla wielu producentów super-sportowych aut. Od ponad 15 lat systemy hamulcowe Movit są synonimem innowacji i technologicznego zaawansowania. Jednym z największych osiągnięć Movit stało się wprowadzenie do produkcji tarcz ze spieków ceramicznych. W tym momencie mamy w sprzedaży już 3 generację tego produktu, który w każdym aucie udowadnia jak bardzo Movit wyprzedza technologicznie swoje czasy. Najlepszego gatunku materiały, niespotykane dotąd rozwiązania techniczne oraz szczególne podejście do zorientowanej na funkcjonalność stylizacji. Wszystko to sprawiło, że systemy Movit stały się najważniejszym elementem każdego sportowego auta, zarówno na torze, jak i poza nim.

Wszystkie zaciski Movit produkowane są przy użyciu sterowanych komputerowo obrabiarek CNC z najdroższego i najlepszego gatunku aluminium. Daje to im sporą przewagę nad zaciskami odlewanymi. Aluminium używane do odlewania zacisków (alsi5 lub alsi7) ma wytrzymałość zaledwie około 220-240n/mm2, a po dodatkowym hartowaniu może osiągnąć około 290n/mm2. Powodem, dla którego większość producentów używa tego aluminium to cena, która jest ponad dwukrotnie niższa od ceny stopu używanego do produkcji zacisków Movit. Materiał stosowany przez Movit ma wytrzymałość rzędu 550-570n/mm2. W ten sposób likwidowana jest praktycznie do zera możliwość odkształcania się zacisku pod wpływem narastającego ciśnienia. Odczucia podczas hamowania i precyzja w dozowaniu jego siły nie da się w żaden sposób porównać ze zwykłymi, odlewanymi zaciskami. Ale to nie wszystko, standardowe, odlewane zaciski poddane wysokim temperaturom i ciśnieniu mają tendencje do odkształcania się więc nie dociskają klocków do całej powierzchni tarczy. Konsekwencjami tego zjawiska są straty i tak już mniejszej siły hamowania oraz wibracje powstałe pod wpływem wysokich temperatur. Materiał oraz ekstremalnie mocna stylizacja zacisków Movit, nawet przy ciśnieniu przewyższającym 150 barów dają perfekcyjny i pełny docisk klocków hamulcowych do tarczy. Ciepło jest rozprowadzane po całej powierzchni ciernej, temperatura pracy całego układu pozostaje niższa, a zużycie wszystkich elementów maleje. Oznacza to, że z systemem Movit zawsze masz do dyspozycji pełną moc swoich hamulców.

Stalowe tarcze Movit zaprojektowane zostały aby zatrzymać nawet bardzo ciężkie i ekstremalnie mocne auta. Przykładowy Mercedes S55 przy prędkości 300km/h ma około 400% większą energię kinetyczną niż ważące 1000kg auto rajdowe pędzące z prędkością 200km/h. Więc zadanie zatrzymania tego auta jest znacznie bardziej skomplikowane, niż zatrzymanie auta rajdowego. Dlatego właśnie Movit stworzył swój własny, unikatowy system wentylacji tarczy nazwany DDE (Double Directional Evolvent System). Liczba, kształt oraz położenie wewnętrznych żeber względem otworów tarczy sprawia, że zimne powietrze jest wtłaczane z ogromną siłą do wnętrza tarczy. Aby zapewnić optymalną siłę hamowania w trakcie deszczu tarcze muszą być perforowane. Większości sportowych tarcz ma otwory o dużej średnicy (5-6mm), które są umiejscowione blisko zewnętrznej krawędzi tarczy. Powodem, dla którego inni producenci robią większe otwory są po prostu niższe koszty produkcji - większe wiertło może pracować dłużej. Tarcze Movit mają otwory o małej średnicy (4.3mm), które rozmieszczone są 14mm od ich zewnętrznej krawędzi. Pozwala to praktycznie wyeliminować efekt pękania powierzchni ciernej, nawet w ekstremalnych temperaturach.

Nawet klocki to dla Movit osobna dziedzina nauki. System RAPAD-X (Rapid Pad Exchange) pozwala w bardzo szybki i wygodny sposób wymienić klocki hamulcowe, bez konieczności demontażu zacisków. Sama powierzchnia robocza klocków Movit jest nawet 70% większa od powierzchni klocków stosowanych w innych, popularnych zestawach hamulcowych. Oczywistym efektem użycia tak dużych klocków jest znacznie większa siła hamowania. Również ciepło może w ten sposób rozkładać się na większej powierzchni, więc tarcze pracują w niższych temperaturach. To z kolei pozwala na używanie mniej agresywnych, organicznych klocków hamulcowych, które zapewniają natychmiastową reakcję na każde wciśnięcie pedału hamulca, nawet na zimnych tarczach. Koniec z rozgrzewaniem klocków hamulcowych aby zaczęły optymalnie pracować. Materiał organiczny jest również delikatniejszy dla tarcz przez co ich zużycie znacznie spada. Skład mieszanki oraz specjalne podkładki, w które wyposażone są wszystkie klocki Movit, sprawiają że są one, pomimo swojej skuteczności i rozmiarów, bardzo ciche.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl